2014. december 14., vasárnap

Öblítő

Nemrég kiderült, hogy a legtöbb allergiás nyavajámat a bolti öblítőknek köszönhetem, ami azt jelenti, hogy tavasztól őszig minden melegebb napon csupa csalánkiütés szoktam lenni minden évben, márpedig nyáron elég sok a meleg nap, és az a bosszantó, hogy egész végig a táplálkozással próbáltam "gyógyítani" magam, kikísérletezni, hogy milyen ételektől jön ki erősebben az allergiám, mi semleges, és amikről úgy gondoltam, hogy aktiválják, azokat kerültem, de valahogy sose stimmelt, mert volt hogy egyik nap ettem mondjuk lilahagymát, másnap nagyon kiütéses voltam, máskor meg egy kiütésem sem lett ugyanannyi lilahagymától, pedig két pofára faltam. Érdekes, hogy az öblítőre és a mosószerre egyáltalán nem is gondoltam, mint veszélyforrásra, végig csak arra koncentráltam, hogy lehetőleg könnyű, 100%-os pamutruhákban járjak, és legyenek nagyon tiszták. Direkt olyan öblítőt és mosószereket vettem, amire rá volt írva, hogy extra érzékeny bőrűeknek, meg kisbabáknak is jó. Hát nem volt az, de erre már csak akkor jöttem rá, amikor teljesen felhagytam az öblítőhasználattal.

Eredetileg anyagi és környezetbarát okokból tértem át az ecetes öblítésre, és csak a sokadik teregetés után eszméltem rá, hogy újabban teregetés után nem az az első dolgom, hogy megyek a fürdőbe kezet mosni, hanem tiszta, száraz a kezem. Mert azelőtt mindig úgy éreztem, hogy egy picikét mintha szappanos lenne, és jólesett lemosni, de ez annyira reflexszerű lett az évek alatt, hogy soha eszembe se jutott hogy mit csinálok, rutinszerűen megmostam a kezem és annyi. Na hát ecetes öblítés után ezt nem kell, és ekkor, csak ekkor(!), merült fel bennem, hogy netalántán lehetséges, hogy nem is ételekre vagyok én allergiás, hanem egész végig az oly gondosan tisztogatott és válogatott pamutruháim a ludasak hónapokig tartó gyötrelmemben minden évben!

Eleinte csak az ecetes öblítőt használtam, de aztán valaki említette a citromsavas változatot, amit szintén kipróbáltam, mert épp volt itthon hozzá alapanyag, és tényleg, az is ugyanolyan jó, mint az ecetes, most épp mindkettőből van is, és le is írom mindkettő receptjét, hátha van aki fél az ecettől a szaga miatt, pedig felesleges, esküszöm nem érezni az ecet szagát mosás után, vagy ha enyhén mégis (mondjuk egy töményebb ecet esetén), az száradás alatt aztán végképp elillan. Illóolajnak mostanában az édes narancsot szeretem, de ízlés szerint lehet használni bármit. Remekül puha, illatos és tiszta lesz utána a ruha, és ez olyasmi, amit tényleg lehet babaruhákhoz is használni.

1. Ecetes változat:

1 rész vizet és 1 rész ecetet összeöntök, én fél-fél liternyit szoktam előre bekeverni, aztán mosás előtt az öblítőrekeszbe töltök belőle a MAX-jelzésig, és mosásonként 8-10 csilló (csepp illóolaj) is kerül még ugyanoda.

2. Citromsavas változat:

10 rész vízben feloldok 1 rész citromsav kristályt, legyen a "rész" mondjuk egy deci, így lesz jó egy liternyi öblítőnk, és innentől ugyanaz az eljárás, mint az ecetesnél, rekeszbe töltöm, utánaküldök 8-10 csillót, és indulhat a mosás.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése