2014. december 7., vasárnap

Dezodor (kétféle bőrtípusra)

Igyekszem elkerülni a túlságosan különleges és nehezen beszerezhető alapanyagokat a készítményeimhez, de a dezodorainknál elcsábultam egy nem túl ismert kozmetikai alapanyagra, Farnesol - Lemonester a neve, és az antalvali.com hatóanyagkeresője (ami nekem a hatóanyagkeresők tótumfaktuma, minden kozmetikai INCI-listát átfuttatok rajta, amivel csak összeakadok, és igyekszem csak olyan termékeket megvenni, amelyeknek minden összetevője vagy jótékony vagy semleges besorolást kap) ezt írja róla:

Farnesol: Dodecatrienol. Dezodoráló, baktériumölő, a verejtékképző baktériumok hatását csökkenti, biodezodorok fő alapanyaga, bőrkímélő, méregtelenítő, természetes illóolaj, gyöngyvirág-, hársillat
Lemonester: Triethyl Citrate, Citromsav-trietilészter. Csökkenti a baktériumok okozta szagképződést. Nagyon jó bőrbarát.


Hát hogy is ne csábultam volna el rá, mikor minden klasszikus házidezodor alapanyagtól kipattogzok, azaz a szódabikarbónától és a cink-oxid portól is. Muszáj volt keresnem valami más megoldást, és a hamamelis (vagy varázsmogyoró) hidrolátum volt az első, amire rábukkantam, az ő verejtékcsökkentő, összehúzó, sebgyógyító hatásával, ezért ez lett a dezodorom alapja, és gondoltam, hogy a megfelelő illóolajokkal kiegészítve egészen jó hatást érhetek el vele, főleg ha egy kis aloe vera gélt és növényi glicerint is adok hozzá a gélesebb textúra kedvéért, úgy már egészen jól funkcionál majd egy golyós dezodorban. Aztán további keresés-kutatás meghozta ezt a kozmetikai hatóanyagot, a Farnesol-Lemonester, amiről csupa jót olvasni, és meg kell mondjam, tényleg remek. Külföldről is be lehet szerezni, én ugyanott vettem, ahol a marokkói fekete szappant, de árulnak Farnezolt az Elemental webáruházban is, amire csak most találtam rá, de ahogy átpörgettem az oldalt, körülbelül a legjobb kozmetikum-alapanyag bolt magyar nyelven, hatalmas a termékskálájuk, és szerintem nem is olyan drága.

A férjem bőre sokkal tűrőképesebb mint az enyém, nagyjából annyira mint egy rinocéroszé, viszont büdibb is, mint én vagyok, úgyhogy az ő dezodorjába tettem szódabikarbónát is, de az alaprecept nagyjából ugyarra az elvre épül.

Dezodor érzékeny bőrre:

- 15 ml aloe vera gél
- 15 ml növényi glicerin
- 15 ml hammamelis hidrolátum
- 20-50 csepp Farnesol-Lemonester (használat előtt végezzünk bőrpróbát az esetleges allergia kiszűrésére)
- 7 csepp B5 provitamin (panthenol)
- 10-10 csepp illóolaj ízlés szerint, én teafalolajat és levendulát szoktam használni, meg egy kis mandarin illót

Lényegében annyi az egész, hogy összeöntöm a hozzávalókat, és jól összerázom, pihentetem egy napot hogy összeérjen, aztán használatba veszem. Minden használat előtt felrázom a flakont.
Ahogy a többi krémembe, ebbe sem szeretek tartósítószert tenni, ezért inkább egy sötét üvegben tartom a hűtőben, és mindig átöntögetek belőle a golyós dezodorba, ha elfogy.

Dezodor erősebben verejtékező bőrre:

- 15 ml aloe vera gél
- 15 ml növényi glicerin
- 15 ml borsmenta hidrolátum
- 20-50 csepp Farnesol-Lemonester (használat előtt végezzünk bőrpróbát az esetleges allergia kiszűrésére)
- 3-5 gr szódabikarbóna
- 7 csepp B5 provitamin (panthenol)
- 10-10 csepp illóolaj ízlés szerint, mondjuk erdeifenyő és eukaliptusz

A szódabikarbónát feloldom a hidrolátumban, hozzáadom a többi összetevőt, ezt is jól összerázom, pihentetem egy napot, hogy összeérjen, aztán áttöltöm egy golyós dezodor flakonba. Minden használat előtt fel kell rázni a flakont.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése